קול צרכני

קול צרכני הוא הדרך שבה אנשים יכולים להשפיע על השוק ולהביא לשינוי במוצרים ובשירותים כך שיתאימו גם להם. מדובר בהבעת צרכים, חוויות ואתגרים שהם חווים כצרכנים, מתוך רצון להשפיע על המגזר העסקי ולקדם מרחב צרכני נגיש ושוויוני

המצב הקיים

אנשים עם מוגבלות לרוב אינם משמיעים את קולם, והמגזר העסקי לא תמיד מודע לאתגרים שהם חווים בשירותים ובמוצרים

קול צרכני מאפשר לאנשים להשפיע על השוק ולהתאים מוצרים ושירותים לצרכיהם, דרך שיתוף בחוויות, אתגרים ורצון לשינוי

המרחב הצרכני בישראל עדיין אינו מותאם מספיק לאנשים עם מוגבלות ולעיתים אף מדיר אותם לחלוטין

הצורך של אנשים עם מוגבלות בחוויית קנייה שווה מלאה ומהנה קיים כמו לכל אדם אחר.בבית קפה, בבנק, בסופר או בחנות בגדים

יצירת השינוי מחייבת תנועה דו-כיוונית

שני התהליכים הללו מזינים זה את זה ומובילים לשינוי במרחב הצרכני כולו​

אנשים עם מוגבלות ישמיעו את קולם כצרכנים פעילים, יביעו את הצרכים, הדרישות והדעות האישיות שלהם

המגזר העסקי יאמץ עיצוב מכליל וייצר מוצרים ושירותים מותאמים לאנשים עם מוגבלות ולכל לקוחותיו

מיזם שווה פיתוח פועל לפי עקרון "לא עלינו בלעדינו", מתוך הכרה בכך שאנשים עם מוגבלות הם אלו שיודעים הכי טוב מה הם צריכים, ולכן משלב את קולם בכל שלבי הפיתוח ביחד עם החברות העסקיות

איך מקדמים קול צרכני?

מפגשים ישירים עם אנשים עם מוגבלות

להבנת האתגרים שהם חווים כצרכנים וליצירת מידע אותנטי ומתוקף על הצרכים שלהם.

קולות צרכניים שהובילו לתהליכי פיתוח של חברות במיזם

"תנו לי לבחור מה הדרך שאני רוצה ואם יהיה באמת מגוון, אני אוכל לבחור מה שמתאים לי"

"אמא שלי אוהבת קפה הפוך גדול חזק בכוס זכוכית רותח. כל זה להגיד בתור אדם חירש זה בלתי אפשרי"

"דווקא במרחב הצרכני יש לנו הרבה מקום לבוא ולהגיד שלא קיבלנו שירות כמו שצריך. הבעיה שזה מתיש. אני כאדם עם מוגבלות צריכה לחבור במה להשקיע את האנרגיה שלי"

"המחשבה שעולה לי בראש היא על מי הארחיות לשינוי. הצרכן או העסק. וכנראה האחריות היא על שניהם"

הגדרת הקול הצרכני והציטוטים מבוססים על מחקר שווה פיתוח שבוצע על ידי חברת Q Behavioral Thinking על "יצירת קול צרכני לאנשים עם מוגבלויות"

כל אחת ואחד יכולים להשמיע קול צרכני ולקדם שוויון, מיזם שווה פיתוח כאן כדי לעודד ולתמוך בכך