הדרך

לפיתוח פתרונות

מכלילים

התהליך לפיתוח מוצר מותאם הוא תהליך מרתק שיאפשר לך בסופו לייצר מוצר חדש שהוא גם מותאם לאנשים עם מוגבלות וגם לקהלים רחבים אחרים

לתהליך הפיתוח

הכירו לעומק את שלבי התהליך

התהליך בנוי מחמישה שלבים שלבים מרכזיים, ובכל שלב מספר פעולות מרכזיות

התהליך מבוסס על עקרונות
'עיצוב מכליל' ו'לא עלינו בלעדינו'

עקרון פעולה הקובע כי כל מדיניות צריכה להיקבע תוך השתתפות ישירה של חברי הקבוצה המושפעים על ידה. יסוד הרעיון הוא שיש לתת לאנשים עם מוגבלות להיות מעורבים ולהשפיע בכל דבר הנוגע להם, בניגוד למצב שאנשים ללא מוגבלות קובעים ומחליטים עבורם.

בהקשר לתהליך שווה פיתוח, שלבי התהליך ישלבו התייעצות עם קהל היעד של המוצר או השירות - אנשים עם מוגבלות.

התהליך מאפשר לכם להרחיב את קהל הלקוחות, לשפר את חווית המשתמש ולצור מוצרים ושירותים שכולם יכולים ליהנות מהם.

צריך להתחיל
כדי להגיע לשינוי אמיתי

רוצה להתחיל?

סיפורים מהשטח

יוניליוור ישראל

הפיתרון

המוצר החדש והמותאם קל יותר לפתיחה ומאפשר ללקוחות עם מוגבלות מוטורית, מוגבלות קוגניטיבית ומוגבלות בראייה שימוש עצמאי ונוח יותר. בהמשך עלה קמפיין מיוחד לעידוד ילדים עם מוגבלות לעסוק בפעילות ספורטיבית בשיתוף ההתאחדות הישראלית לספורט נכים, אשר הציג בחזית האריזה החדשה ילדים וספורטאים עם מוגבלות.

תהליך השינוי

נעשה שינוי בקרטון חיצוני, כך שהאריזה החדשה קלה יותר לפתיחה וסגירה. במסגרת השינוי הוחלף "רוכסן" הקרטון, שנמצא עד כה בראש האריזה במנגנון פתיחה פשוט יותר. קוד QR מובלט מופיע בצד האריזה - באמצעות אפליקציות ייעודיות מנגיש בשמע (אודיו) בשלוש שפות את המידע התזונתי והאלרגני לאנשים עם לקות ראיה ו/או עיוורון. שקית פנימית קלה יותר לפתיחה וניתנת למחזור. האריזה פותחה ועוצבה בשיתוף מרכז מגדל אור – עמותת יעדים לצפון, בית איזי שפירא, עמותת אלו"ט, מרכז קהילתי – מרכז שיקמה ובית הגלגלים, בסיוע של גורמי מקצוע מתחום הריפוי בעיסוק וקבוצת מיקוד של אנשים עם מוגבלות לתיקוף הפתרון והאריזה המותאמת.

הצורך שזוהה

קושי לאנשים ולילדים עם מוגבלות מוטורית בפתיחת אריזת הקרטון החיצונית ובפתיחת שקית הניילון הפנימית של קורנפלקס אלופים של תלמה. היה צורך לעצבם ולהתאימם כך שיוכלו להיפתח באופן קל ונוח יותר.

ישראייר תעופה ותיירות

הפיתרון

סיפורי ההכנה פורסמו בפלטפורמות הדיגיטליות של חברת ישראייר ועמותת אלו"ט להורדה ושימוש בחינם, זכו לאלפי צפיות ומשפחות רבות עשו שימוש בכלי כהכנה מיטבית עם ילדיהם לפני טיסה משפחתית. מה הלאה? הפקת סרטון ככלי הכנה לפני ובמהלך הטיסה עבור משפחות לילדים אוטיסטים ואנשים עם מוגבלות

תהליך השינוי

פיתוח שני' סיפורי הכנה' – אחד בנושא ההגעה וההתנהלות בשדה התעופה, והשני בנושא העלייה וההתנהלות במהלך הטיסה. סיפור ההכנה הינו כלי הנועד להפחית אי ודאות ותחושות חרדה על ידי הטרמה של מידע וביצוע הכנה מקדימה. המהלך נעשה בשותפות של צוות הנגישות של חברת ישראייר ועמותת אלו"ט גורמי מקצוע מתחום הטיפול והריפוי בעיסוק.

הצורך שזוהה

אתגר בחוויית תכנון טיסה משפחתית ובטיסה עצמה, עבור משפחות עם ילדים אוטיסטים צורך בהפחתת תחושות של חרדה ואי ודאות.

קבוצת שטראוס – חטיבת המלוחים

הפיתרון

האריזה החדשה והמותאמת מאפשרת לכל הלקוחות, עם ובלי מוגבלות להנות מהמוצר באופן עצמאי ונוח יותר. יצאנו עם קמפיין פרסומי נרחב במגוון ערוצים, שגרף תגובות אוהדות וחיוביות והתמקם בראש דירוג הפרסומות הזכירות ואהובות! ברמה הארגונית המהלך הוביל להטמעה של צורת חיתוך חדשה לאריזות החטיפים, והטמעה של עקרון הקביעות של המידע המוצג על גבי האריזות במגוון מוצרי חברת שטראוס.

תהליך השינוי

פיתוח אריזה חדשה, שמאפשרת פתיחה בדרך של קריעה באמצעות חתך קטן בחלק העליון של השקית. תוקף המוצר הובלט ומוקם במקום קבוע, המידע בגב האריזה עוצב באופן נקי וברור יותר ונוסף קוד QR בחזית האריזה, המאפשר קבלת מידע באופן נגיש באמצעות המכשיר הנייד. תהליך הפיתוח כלל קבוצות מיקוד וייעוץ מקצועי בשיתוף מרכז מגדל אור עמותת יעדים לצפון, עמותת אופק ילדינו בית איזי שפירא. את התהליך לוו מומחיות בריפוי בעיסוק ועיצוב מכליל.

הצורך שזוהה

פעולת הפתיחה של אריזות החטיפים המלוחים מאתגרת עבור ילדים ואנשים עם מוגבלות מוטורית. גם ילדים ואנשים המתמודדים עם ליקוי ראייה או עיוורון מתקשים לצרוך מידע חשוב המופיע על גבי האריזה, כגון תוקף, רכיבים ואלרגנים.

קבוצת Golf&Co

הפיתרון

הקולקציה הנגישה זכתה להצלחה, סוקרה באמצעי התקשורת וקיבלה תגובות אוהדות מקרב לקוחות. הפריטים זמינים ומוצגים באופן שוטף בחניות ובאתר החברה.

תהליך השינוי

השקנו את קולקציית הקפסולה ' 'easy for all, קולקציה מונגשת של אופנה מכלילה ייצוגית ,הכוללת פריטים אשר עברו התאמות על מנת שאנשים עם מרכיבי תפקוד שונים יוכלו ליהנות מהם. קולקציית קז'ואל ברוח המותג, פונקציונאלית, אשר עברה אדפטציה, כך שתתאים לקהל רחב יותר של לקוחות, לאנשים עם ובלי מוגבלויות. ההתאמות נעשו באמצעות יצירת מפתחי צווארון עגולים ורחבים המקנים לבישה נוחה במיוחד, צווארונים ללא כפתורים, שימוש בסגירת כפתורים מגנטיים, המאפשרים לכפתרם ביד אחת בלבד. כמו כן, נעשה שימוש בבדים מתיחים ונוחים יותר, המקלים משמעותית על פעולת הלבישה ועל השימוש בבגד לאורך היום. את הפרויקט ליוותה יועצת נגישות אופנה ומרפאה בעיסוק מומחית, התקיים מחקר מקיף בנושא לרבות פרויקטים שבוצעו בחברות אופנה בחו"ל, טכנולוגיות שקיימות בשוק והתייעצות עם הספקים.

הצורך שזוהה

קולקציות פרטי הלבוש הקיימות מהוות אתגר עבור גברים עם מוגבלויות שונות. קיים צורך במגוון של בגדים המאפשרים לבישה באופן עצמאי, קל ונוח יותר.

דיזינגוף סנטר

הפיתרון

בסיוע מודל ההקרנה שפותח התקיימו 3 הקרנות נוספות של סרטים שונים לילדים, בהם צפו מאות משפחות. הורים רבים שיתפו כי ההקרנה המותאמת אפשרה להם וילדיהם פעם הראשונה בילוי משותף בבית קולנוע, וכי ההתאמות השפיעו באופן משמעותי על החוויה המוצלחת. הניסיון שנצבר במהלך ההקרנות גובש לידי מדריך ראשון מסוגו שזמין להורדה, המפרט באופן מקצועי המלצות ופעולות שנכון להכיר ולעשות, כשניגשים לקיים הקרנה מותאמת.

תהליך השינוי

מודל ההקרנה שפותח איפשר שלוש הקרנות נוספות של סרטים שונים לילדים, בהם צפו מאות משפחות. הורים רבים שיתפו כי ההקרנה המותאמת אפשרה להם וילדיהם פעם הראשונה בילוי משותף בבית קולנוע, וכי ההתאמות השפיעו באופן משמעותי על החוויה המוצלחת. הניסיון שנצבר במהלך ההקרנות גובש לידי מדריך ראשון מסוגו, המפרט באופן מקצועי המלצות ופעולות לבתי קולנוע, הנוגעים להקרנה מותאמת.

הצורך שזוהה

חוויית הצפייה בסרט בבית קולנוע עבור משפחות עם ילדים אוטיסטים הינה מאתגרת ואינה נתפסת כאפשרות לבילוי משותף. קיים צורך בהקרנה של סרטים באופן מותאם לאוכלוסיית היעד, עם התייחסות לאלמנטים של חוויית הצפייה באולם הקולנוע.

אסטרהזניקה (ישראל) בע"מ

הפיתרון

עבודות נבחרות מהקורס נבחרו להציג בתערוכה במהלך שבוע העיצוב במילאנו 2025.

תהליך השינוי

פיתחנו קורס אקדמי ייחודי וראשוני מסוגו - 'עיצוב להשפעה חברתית', בשיתוף המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל והאקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. מטרת הקורס ליצור ולהציג פתרונות עיצוביים חדשים, הנותנים מענה לאתגרים עליהם למדו בהיבט של צריכת מידע והשימוש בתרופות עבור אנשים עם מוגבלות. הסטודנטים נפגשו עם אנשים עם מוגבלויות שונות, נציגי משרד הבריאות על מנת להכיר את הצרכים לצד הבנת הרגולוציה בתחום.

הצורך שזוהה

בעת נטילת טיפול תרופתי, קיים קושי לצרוך את המידע מהעלון הרפואי הקיים באריזות התרופות עבור אנשים עם מוגבלויות שונות. הנגשה שלו תסייע לחווית לקוח טובה יותר ולשימוש במוצר באופן מיטיבי.